scroll

“Een schaalbaar interieur levert échte winst op”

Onze filosofie uitgelegd door Jeroen Beerens, directeur/eigenaar van de Beerens Group

Daag ons maar uit. Wij optimaliseren uw interieurformule en tonen aan dat het u winst oplevert. Dit is onze gedurfde belofte. De Beerens Group heeft het schaalbaar maken van interieurs voor winkels, hotels en kantoren geperfectioneerd; we bewijzen al decennialang dat het werkt.

“De winst is enorm als je eerst goed nadenkt over de basis. Dit is dé essentie van onze schaalbare interieurconcepten”, aldus Jeroen Beerens, directeur/eigenaar van de Beerens Group. “Ons familiebedrijf met vestiging in Rijen richt de winkels in van grote Nederlandse retailers zoals Kruidvat, Karwei, Zeeman en ICI Paris XL.”

“De winst is enorm als je eerst goed nadenkt over de basis”

De Beerens Group werkt ook voor ketens in België, Frankrijk en Duitsland zoals Rituals en Colruyt. En retail is niet de enige markt waarin de Beerens Group de grote voordelen van schaalbaarheid bewijst. Jeroen Beerens: “Schaalbare interieurconcepten leveren ook tastbare winst op bij de inrichting van bijvoorbeeld kantoren, hotels, zorgcentra en tandartspraktijken. Klanten in alle sectoren zijn verrast door de besparingen in tijd en geld en andere schaalvoordelen die we voor hen realiseren.”

Standaardiseren

Maar hoe werkt het precies? Wat betekent ‘schaalbaarheid’? Wij zijn een handelsonderneming én een productiebedrijf. Al meer dan 55 jaar leveren wij winkelstellingen en interieurcomponenten aan onze afnemers. We kopen standaard onderdelen in en produceren in China ook ons eigen hoogwaardige BMS-stellingsysteem. De houten componenten produceren we zelf in onze hoog geautomatiseerde fabrieken in Nederland. Jeroen: “Schaalbaarheid betekent dat wij de interieurformule van onze klant zoveel mogelijk standaardiseren. We vertalen de componenten van de formule naar gestandaardiseerde stellingen, meubels, systemen, materialen en afmetingen. Hierdoor kunnen wij de interieuronderdelen efficiënter inkopen, produceren en monteren en wordt de uitrol naar meerdere ruimten of locaties veel sneller en goedkoper. Met behoud van de eigen uitstraling en individuele wensen.”

Niet normaal

De Beerens Group heeft schaalbaarheid bijna tot kunst verheven. We hebben bovendien alle disciplines in huis om klanten volledig te ontzorgen. We hebben eigen engineers, tekenaars, monteurs, logistiek en alle services om de ontwikkeling en uitrol van een formule compleet uit te voeren. Ook houden we voor onze klanten een uitgebreide klantspecifieke voorraad aan, zodat we een winkel of nieuwe locatie direct kunnen inrichten als de klant geen tijd te verliezen heeft.

“We kopen standaard onderdelen in en produceren in China ook ons eigen hoogwaardige BMS-stellingsysteem”

Wat Jeroen Beerens betreft kunnen we niet ver genoeg gaan in onze dienstverlening: ‘Een gemiddelde Karwei-bouwmarkt is 4.000 m2. Is het normaal dat wij altijd twee bouwmarkten op voorraad in ons magazijn hebben? Is het normaal dat wij, twee dagen nadat een klant voor een nieuwe locatie heeft gebeld, met een trailer vol materiaal en zeven monteurs op de stoep staan? Wij vinden van wel. Maar als je er even van een afstandje naar kijkt besef je: dit is niet normaal. Toch doen wij dit al 55 jaar met heel veel plezier. Uit liefde voor het vak en de klant. Maar misschien ook omdat we ondanks ons succes nog altijd een familiebedrijf zijn.”

Vertrouwen

Dat familiebedrijf begon in 1968 als eenmanszaak. In de beginfase beperkten de activiteiten van de vader van Jeroen zich tot het verkopen en plaatsen van stellingmateriaal en winkelkarretjes voor supermarkten etc. Allemaal vanuit zijn eerste kantoortje in Breda (lees: de huiskamer).”

Begin jaren ’70 werd er verhuisd naar het eerste echte bedrijfspand met magazijn in Oosterhout. In die periode werden ook de eerste medewerkers aangenomen; zijn broer Toon op kantoor, zijn broer Jan als vrachtwagenchauffeur, een magazijnmedewerker en een monteur.

“Niet voor niets willen wij graag bewijzen dat onze unieke schaalbare aanpak concrete voordelen oplevert”

“Vanaf toen was het écht een familiebedrijf. Medio jaren ’80 volgde een verhuisperiode naar een nieuw pand in Dongen. Ondertussen waren we ook gestart met beperkte houtproducties (het ontstaan van Beerens Interieurbouw) zoals balies en dergelijke, dus moest er een groter pand worden betrokken om de productiefaciliteit te kunnen huisvesten. In die periode telde Beerens Winkelinterieurs ongeveer 25 medewerkers waaronder inmiddels ook mijn moeder en tantes op ondersteunende functies zoals receptie en administratie. Door de enorme drive die mijn vader had, groeide het bedrijf gestaag en in 1991 werd besloten om een nieuw bedrijfspand te bouwen van 7.000m² in Rijen. In 1993 werd het pand feestelijk geopend in combinatie met (toeval of niet) ons 25-jarig bestaan.”

Nu is de Beerens Group een full service handels- en productieonderneming met een internationaal portfolio en aanzien. Een mooie groei, maar dit betekent ook meer concurrentie op globale schaal. Beerens: “Het gaat vaak over euro’s en minuten. Niet voor niets willen wij graag bewijzen dat onze unieke schaalbare aanpak concrete voordelen oplevert. Tegelijk merk ik dat zelfs onze grootste klanten ook andere dingen belangrijk vinden.”

“Elke opdrachtgever, die gelooft in onze schaalbare aanpak, is van harte welkom. Daag ons maar uit”

“De kwaliteit van ons product natuurlijk. Maar ook de kwaliteit van onze relatie. Kunnen we snel schakelen als het nodig is? Kunnen we flexibel inspelen op individuele wensen van locaties en franchisenemers? Doen we niet moeilijk in onze service als we onverhoopt een gebroken glasplaat moeten vervangen? Kan een klant er zorgeloos op rekenen dat wij de complete uitrol tot in de puntjes verzorgen? En denken we voortdurend mee met de klant om zelfs optimale schaalbaarheid nog verder te verbeteren? Alles komt neer op vertrouwen, denk ik. En dit vinden wij bij de Beerens Group net zo belangrijk als tijd en geld.”

Eerst de basis, dan de winst

De Beerens Group is sterk in winkelformules, maar de schaalbare aanpak slaat ook aan in de markt van kantoren, hotels, zorgcentra, tandartspraktijken en meer. “Je kunt je voorstellen dat schaalbaarheid door standaardisatie goed werkt bij repeteerbare units zoals hotelkamers en kantoorruimten”, aldus Jeroen. “Maar we richten daar ook minder frequent voorkomende ruimten in zoals conferentiezalen, vergaderkamers en pantry’s. Ook dan profiteert de opdrachtgever van onze schaalbare aanpak, omdat die ruimten vanuit dezelfde basis met dezelfde systemen, materialen en afmetingen worden ingericht. Eerst nadenken hoe je door standaardisatie schaalvoordelen kan behalen. Dan efficiënt inkopen, produceren en monteren. Dus eerst de basis, dan de winst. Het werkt echt.”

Daag ons uit

Jeroen Beerens wil de successen in de markt van kantoren en hospitality graag uitbouwen. Ook in de retail heeft hij ambities: ‘We willen groeien in Frankrijk en vooral Duitsland, omdat ons BMS-stellingsysteem daar perfect past. In Nederland en België hebben we mooie winkelketens op het oog, waar we graag onze aanpak willen bewijzen. Maar elke opdrachtgever die gelooft in onze schaalbare aanpak, is van harte welkom. Daag ons maar uit. Toon ons uw basisinrichting volgens uw huidige ontwerp of formule. Wij optimaliseren het, waardoor het perfect schaalbaar wordt, en rekenen u voor welke winst u bij een uitrol naar 10, 100, 1000 units of meer mag verwachten.”

Op uw gemak door het verhaal van de Beerens Group én onze referentieprojecten bladeren?

Sparren over een seriematig interieurconcept?

Antoine Kwaytaal

“Ik luister graag naar uw ideeën en breng u in contact met de juiste mensen binnen de Beerens Group”

Antoine Kwaytaal